Jan 22, 2004

از آرشيو آهو:


عشق تو، غم را به من آموخت.


و من روزگاريست به زني محتاجم كه غمگينم كند.


به زني كه ميان بازوانش چون گنجشك گريه كنم. به زني كه تن پاره هايم را چون شكسته’ بلورگرد آورد. عشق تو، به من آموخت كه از خانه بيرون بزنم، و پياده رو ها را شانه كنم به جستجوي چهره’ تودر باران، در چراغ خودروها و سايه ات را دنبال كنم حتي در صفحه آگهي.


عشق تومرا آموخت ساعتها به تهي خيره شوم، به جستجوي گيسواني كولي كه زنان كولي رشكش ببرند. به جستجوي چهره اي و صدايي ، كه تمام چهره ها و صدا ها باشد.


بانوي من! عشق تو به شهر هاي اندوهم برد. جايي كه پيشترنرفته بودم و نمي دانستم كه اشك ، همان انسان است و انسان ـ بي اندوه ، تنها خاطره اي از انسان است.


عشق تو مرا آموخت كه عشق، چگونه زمان را ديگرگون ميكند. و وقتي عاشقم زمين از گردش باز مي ماند. عشق تو مرا آموخت كه تو را دوست بدارم در همه اشياء.در درختي عريان. در برگهاي خشكيده. در هواي باراني. در طوفان. در قهوه خانه اي كوچك كه هر غروب قهوه تلخم را در آن مي نوشم.


عشق تو مرا آموخت كه شب، غم غريبان را چند برابر مي سازد. عشق تو مرا آموخت بي اشك بگريم.


عشق تو غم را به من آموخت. و من روزگاريست به زني محتاجم كه غمگينم كند. به زني كه ميان بازوانش چون گنجشك گريه كنم. به زني كه تن پاره هايم را چون شكسته’ بلورگرد آورد.


برگزيده از شعر بلند اندوه،سروده’ نذار قبانی شاعر عرب 

10 comments:

k1 said...

فکر نميکردم شاعرهای عرب هم اينقدر خوب عشق رو توصيف کنند. اينکه مطالب و نوشته های زیبای قديمی رو هر چند وقت يکبار دوباره تو وبلاگ بذاريد کار قشنگيه.

s.m.h said...

آهو خانم سلام من از اين انتخاب و از نوشته هايت لذت بردم از اينکه کارهای شما سرشار از سادگی و صداقت است خوشحال شدم اميدوارم هميشه در هر کجا که هستس خوب و موفق باشيد

s.m.h said...

و شاد

مريم said...

سلام دوست خوبم . سلام عزيز دور . چقدر ناب می نويسی و زيبا و عميق و با چه حسی ... پس اشک و بغض از کجا مهمان چشمان و دل من شدند ؟  شاد باشی و سبز و صبور و عاشق . فدای تو .

balmasque said...

یه انتخاب عالـــــــــــــــــــــــــــی بود :) (ياد پيام بازرگانی ميوفته ادم:)) چه کامنتی:)))

زن آبي said...

آهو ... دلم براش تنگ شده ... قلبم پر از اندوه و عشقه ... کاش اينجا رو می ديد ... می ديد که چه قدر دوستش دارم...کاش

شب نوشت said...

سلام . . .
عاقلان نقطه پرگار وجودند ولی .... عشق داند که در اين دايره سرگردانند. (حافظ )

يوسف said...

سلام و ادب . ما کی گفتيم زنها بدن ! اين شما بوديد که تو شش هفت شماره ! قبليتون می گفتيد . من که می گم زنها غير بدن ! بعدش هم لينکتون باز نمی شه . شايد به اين خاطر که هنگام وارد کردن آدرس ، لفظ http را هم وارد کرده ايد . در مورد اين مطلبتون بشدت با کيوان موافقم .. خوشحالم دوباره پيداش شد ..

روبي پيره said...

به ياد گذشته ..

mohammad said...

چند ايميل برای شما بدون جواب

Free counter and web stats