Mar 2, 2009

سالها

خوب راستش خیلی وقت است که درست حسابی نمی نویسم. یعنی عجله صبحگاهی برای رسیدن به شرکت و کار تمام وقت و برگشت به خانه و انجام کارهای عقب افتاده خودم و دخترک و مادر دیگر مجال و رمقی برای احساساتی نشدن که نه ولی برای نوشتن از آنها نمی گذارد. اما ننوشتن دلیلی بر احساس نکردن نیست. حس و حالها هستند مثل همیشه. پررنگ و غلیظ. امروز که رفتم وزارت ارشاد میدان بهارستان وقت برگشتن توی آژانس چشمم افتاد به ساختمانها و مغازه های قدیمی. سپه سالار، مخبرالدوله، چرچیل خاطره انگیز، قدیم ترها چقدر میامدیم اینجاها می چرخیدیم که مثلن شلوار جین و کتانی بخریم. مثل حالا نبود که کله ات را از در بیاوری بیرون و شلوارها در مغازه ها ردیف شوند جلوی چشمانت با انواع مارک ها. بعد گذاشتم حسی تمام وجودم را بگیرد. بعد به خودم آمدم. تا کی یاد گذشته کنم و دلم تنگ شود. همه اش هم که نمی شود نوستالژی باشد. نمی شود که از روزی که خاطره را دیدم بعد از چهارده سال تمام سالهای نوجوانی و بی خبری بیاید جلوی چشمانم. نمی شود که از روزی که رفتم دنبال دخترک و تمام خیابان های شمیران را رانندگی کردم و گلفروشی برکه را دیدم که چهارده سال پیش از آنجا گل خریدیم و فاتحانه بردیم گذاشتیمش روی میز پذیرایی آن خانه ی ویلایی توی زعفرانیه، تا حالا یک چیزی بیخ گلویم را بفشارد. آن گل سند فتح نبود. بازی قمار بود. نمی شود که. باید گذاشت آن حس بیاید و برود. نماند توی جان و بغض نشود. باید رها شد.


 

6 comments:

بچه سیاسی said...

سلام دوست خوبم وبلاگت را ديدم خيلي لذت بردم اميدوارم موفق باشي راستي خوشحال ميشم سرس هم به من بزني واگه قابل دونستي بهم لينك بدي

بزرگ said...

ها !  خونه قدیمی ...

marjan said...

چی بگم؟ کاش یه روزی یه چیزی اختراع بشه که فکر و خیالها رو مستقیم از ذهن خوابالود و خسته آدم به صورت فایل نوشتاري كپچر كنه و بذاره تو وبلاگ.... فك كن.... چي ميشد اگه خيال و حسرت و خاطره و همه چي خود به خود نوشته ميشد وقتي وقت نداريم

وفــا said...

آهو جان خوشم اومد تازه داری بزرگ می شی من مادر مرده سالهاست به در گوشت زمزمه می کنم باید از همه ی وجه التزام ها رها شد!

روبی said...

این بازگشت هم بوی موندن و ادامه دادن رو نمیده.....
این نوشته ات یاد آهنگ فرهاد انداختم......کودکانه

آهو said...

روبی جان سلام. خوبی تو؟ از این آهنگ نگو که من عاشقشم. یه جور خاصیه. خیلی معصومانه منو یاد گذشته هام می ندازه.

Free counter and web stats