Nov 20, 2003

اومدم بگم كه هستم.فقط يه كم اين روزا الكی درگيرم.يه تحقيق گنده دارم ترجمه می كنم در مورد*ميترائيزم*.هم فاله و هم تماشا.آخه به يه چيزايی برخوردم كه برام خيلی جالبه.مثلا ميترا كه همون خدای خورشيده عليرغم تصور من اصلا زن نبوده بلكه مرد بوده.حالا ما چرا اين اسمو روی زنها می ذاريم خدا می دونه.بايد تا آخرشو برم.شايد جواب اين سو’المم پيدا كردم.برمی گردم.دوستتون دارم.


راستی تا يادم نرفته اينم بگم و برم.توی يكی از خيابونای اين شهر دو روز پيش يه دختر مدرسه ای ۱۵-۱۶ ساله’ديگه خودشو از طبقه ششم يه ساختمون نيمه كاره لوكس پرت كرد پايين..يه جيغ كوتاه..بووم.و ديگه هيچي..درست روبروی ساختمونی كه من الان توش نشستم. تقريبا يه صبح تا شب برق تمام منطقه قطع شد.چون دختر بيچاره موقع سقوط روی كابل برق افتاد و همه چی ريخت به هم.همونموقع سوارش كردن و بردن اما به نظر نميومد كه زنده بمونه.مردم بيكار هم تا دو ساعت واستاده بودن پايين ساختمون و بحثای كارشناسی می كردن.حالا هروقت به اون ساختمون نگاه می كنم دلم می گيره..احتمالا دختر بيچاره توی تمام عمر كوتاهش تا اين حد توجه ديگران رو به خودش جلب نكرده بود.كاش راه بهتر زندگی كردنو يكی بهش ياد می داد.كاش اينم قربانی هزاران اگر و اما و شايد نمی شد..


و ديگه اينكه..تو راست ميگي..اگر دلدادگي هنوز رخت بر نبسته باشد همان است كه هيچ يك در ميان نمانده باشيم اما هنوز تو را دوست داشته باشم.


 



 

18 comments:

گیتی said...

کی اومدی اينجا.... آخ که چقدر من گيجم ..خوشحالم که بالاخره نوشته هاتو ديدم ...نوشته هذيونت .... هذيون خيلی از ما ها هم هست .... ديوونه ميشم وهميشه اين شعر حافظ به يادم می افته که چهل سال بيش رفت که من لاف می زنم ...

behnam said...

سلام...راستش احوال اين نسل سوم شايد يکجورهايی به آن *خط* سوم شمس بماند که (( نه خود خواندی و نه غير )) چه فکر ميکرد نسل پيشين و چه شد. رويای بهشت زمينی و... بگذريم. خوشحالم از بازگشت دوباره تان. اميدوارم اينبار ديگر به آزار جاهلان دچار نشويد. شاد باشی!

سپینود said...

... تحقيقت را زود تمام کن...شايد با همه اين اتفاقات و همه سختيهامون دستهای همديگه رو گرفتيم و ما هم پرواز کرديم...

روبي پير said...

تو رو خدا تفريح مردمون ما رو ببين

Mahshid said...

در بعضی نقاشی هايی که در کتابها از ميترا ديده ام او مرد نشان داده شده است. اين تحقيقت رو خيلی دوست دارم بخونم. می شه ؟

+++++ said...

دوست عزيزم وبلاگت به ليست اعضا اضافه شد :) دست حق به همرات

سارا said...

واسه ما هم از تحقيقت بنويس ...اما تو رو خدا طولانی ننويس ...من خيلی تنبلم

uni said...

وای حالم گرفته شد هزارتا. دخترک بيچاره. شايد زياد فاصله نباشه بين من و اون!!!!

حسین said...

خیلی تلخ بود . جمله ای تکراری .

پدر said...

سلام.
شايد خيلی ها از ما جرات اون دخترک رو نداريم..

k1 said...

چه تحقيق و ترجمه خوبی رو شروع کردی .
دور و بر ما هر روز سقوطهای وحشتناک اتفاق ميوفته ولی خيليها رو نمی بينيم !

amir ata said...

salam tabrik migam aziz khoob minevisi.
omid varam rooz be rooz web loget por bar tar beshe.
rasty age doost dashti linke mano bezar tooye web loget man ham  azat link migiram.
be man ham sar bezan.
mamnoon misham age nazar bedi .
ghorbanat ata...
...
..
.

فروزان و باران said...

حالا اين دختر قرباني چي شده ؟... بماند ...

يوسف said...

اين تحقيق در چه راستايی هست ؟ ميشه مشارکت کرد؟

الهام! said...

ميشه آدرس اون ساختمونو به منم بدين؟

majid said...

سلام چی بگم

majid said...

بهاين خانم سر بزن خواهر وبلاگی منه دو تا بچه داره بهم مياييدhttp://parandeatash.persianblog.ir/

saba said...

سلام
چه وحشتناک!!! اميدوارم تحقيقت و با موفقيت تموم کنی.

Free counter and web stats