Mar 19, 2004


نوبهار است در آن كوش كه خوشدل باشي


هفته آخر سال رو با خوندن خبراي شوك آور شروع مي كنم.نامادري دختر 7 ساله رو زنده به گور كرد.سه روز بعدش از مجلس ختم بر مي گردم.پسر و دختر و پدر خونواده شب عيدی بر اثر گازگرفتگي توي خواب خفه مي شن و مادرشونم سه روزه كه مات و مبهوت نشسته و داره به روبروش نگاه مي كنه.طوفان توي بم چادر ها رو زير و رو كرده و هنوز خيلي ها خونه مونه ندارن.مي رم خريد مي كنم.بچه هاي فال فروش توي خيابون از سر و كولم بالا مي رن.ذهنم آشفته مي شه.يه فال از يكيشون مي خرم.دو قدم بالاتر يكي ديگه.دو قدم جلوتر يه پيرمرد با يه دختر و پسر كوچولو توي سرما كنار پياده رو نشستن و ليف مي فروشن.تموم نمي شن..خيابونا شلوغه.از سر خيابون تا تهش دو ساعت طول مي كشه كه برسي.بارون مياد.آفتاب مي شه.برف مياد.مثل دل من.به مردم نگاه مي كنم.انگار عجله دارن.فكر مي كنن بايد تا 48 ساعت ديگه همه كاراي نيمه تمومشونو بكنن وگرنه عيدشون عيد نمي شه.خنده م مي گيره.بعد مي بينم خودمم مثل اونا دارم ازاين كتاب فروشي به اون كتاب فروشي بدو بدو مي كنم تا كتابه رو پيدا كنم.از خستگي چشام باز نمي شه.اصلا نمي دونم واسه چي.با هر جون كندني هست هفته رو سر مي كنم.امشب شب آخره. لباسامونو بر مي دارم.ساكمونو مي بندم و توي اين وضعيت عجيب غريب روحي آماده سفر مي شم و ياد اين جمله مي افتم: از اين ستون به اون ستون فرجه.خوب بي خداحافظي هم كه نمي شه برم.ديگه شماها مثل اعضاي خونوادم مي مونين.بهتون عادت كردم.به شكل صفحه هاي وبلاگتون.به نوشته هاتون.به صورتك هاي خندونتون وقتي كه چراغتون روشنه.براي آخرين بارم به سيني سبزه گنده اي كه سبز كردم سر مي زنم.كف دستمو روي گندم هاي سبز شده مي كشم و تيزي شون رو زير پوست دستم حس مي كنم و يادم ميفته كه پس فردا اول بهاره.يادم باشه حافظ كوچيكه رو هم بردارم كه موقع تحويل سال نيت كنم.و باز به نقشه هام فكر كنم و به برف توي جاده و به زنجير چرخ و به شب پر ستاره ونكوك و به ماهی های آكواريم و به پيك نوروزي دخترك و به سكوت..


راستي ..من موقع تحويل سال براي همه تون دعا مي كنم.شما هم براي من دعا كنين.دوستتون دارم.

28 comments:

احسان said...

سلام.سال نو مبارک.موفق باشی و به من هم سر بزن

k1 said...

اميدوارم که تو سال نو فقط سبزی گندم باشه نه تیزی اون! سال نو مبارک!

آفتاب said...

بايد دعا کنين فراموش نکنين خودتون قول دادين

كوه يخ said...

سال نو مبارک و اميدوارم که سال خيلی خوبی داشته باشی! و سفر خوش بگذره:)

Mahshid said...

به خویشان ، به دوستان ، به یاران آشنا
به همرهان تیز خشم که پیکار می کنند
به آنان که با قلم ، تباهی درد را ، به چشم جهانیان پدیدار می کنند
بهاران خجسته باد ، بهاران خجسته باد
و این بند بندگی ،
و این بار فقر و جهل
به سر تاسر جهان
به هر صورتی که هست
نگون و گسسته باد
نگون و گسسته باد

مامان نيلو و فراز و بابايی said...

سال نوی تو و دختر گلت هم مبارک ... انشالله سال خيلی خوبی داشته باشيد با هر آرزويی که دارين. به اميد ديدار

niloofar said...

نيلوفر جانم عيدت مبارک

محمد جواد طواف said...

سلام دوستِ خوبم، سالی همراه با آرامش، صلح و صفا، صمیمیت، موفقیت، شادمانی، بهروزی، رشد و تعالی رو برات آرزو می کنم. نوروز مبارک باد. اینم عیدیِ تو دوستِ عزیزم: http://www.3eidi.com/showmycard.asp?m=77

Arad said...

نيلو جان سال سرشار از موفقيت و سلامتي را براي شما و خانواده آرزومندم.اميدوارم در سال جديد خبرهاي خوش و شيرين را بنويسي.
رضا آراد

ali said...

منم فال می خام!!!

hulu said...

عزيزم تو هم نيلوفری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چه خوب. سال نو مبارکت باشه با کلی خبرهای خوب خوب و سلامتی.دختر گلت رو ببوس.خوش بگذره

یوسف said...

سلام .. نبايد بگم که خوش بگذره ! بايد بگم اميدوارم خوش گذشته باشه ..

afshin said...

دخترت را ببوس
به ما هم سر بزن و پيغام بگذار
خوش و خرم باشی در سايه امام زمان(عج)
يا علی مدد

salam said...

سلام به همه ايرانيها و تو خواهر هموطن خوبم عيد خودت و دختر گلت مبارك و سفرتان بيخطر
اميييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييين

پدر said...

سال نو مبارک به همراه آهو (-:

omgh said...

سال نو مبارک...اميدوارم سالی پر از شادی و موفقيت و سلامت و اميد و امنيت داشته باشی...داشته باشيم...

davood said...

سلام منتظر بودم از سفر بيلی و بهم سر بزنی اما نيامدی! نمی دانم با اينکه نمی شناسمت چرا جای کامنت های خالی ات آزارم می دهد کجايی؟
خواندم که دختر داری ؟بچه است؟ ازطرف من ببوسش راستی من پاره جگرم- برادر زاده ام را در عيد از دست دادم

saheleoftade said...

عيد؟شوخيه.ولی مبارک باشه خانم!

lotfi said...

اهو سال نو مبارک

رامک said...

سلام.موفق باشين . مطالبتون جالب بود.وقتی آف شدم با تامل بيشتری مطالعه می کنم. به منم سر بزن

پدرام دانش said...

سلام ... پاسخ مطالب همیشه پر معنای شما ( به ترتيب ): هم شب عید و هم حالا که در خدمت شما هستم؛ آرزوی زندگی بهتر برای همه و از جمله؛ شما و آهوی قشنگ و دیگر وابستگان؛ بخصوص اون کوچولوی نازنین که بی تعارف خيلی دوست دارم از حالش با خبر بشم ... با دوست تون موافقم ... آدما نه در حیات شون تنها می مونن نه در ممات ... می فهمم که فرو ريختن و نابودی پیوندی که با عشق شروع شده ولی به تدریج جای خودشو به خصومت داده خيلی طاقت فرساست ولی در عين حال معتقدم که وقتی ضرورت پیدا کنه؛ درنگ جايز نيست ... يه نفر به من بگه قضيه < تخته > چيه ؟؟! ... من هنوز نبريدم؛ خيالش رو هم ندارم ... با اين اندرز موافقم ... من که قالب جديدی نمی بينم همينطور  عکس ... نامه ای را که از روی آب نوشته و ارسال شده باشه بيشتر می پسندم !! ... و آخر از همه اين که بهتره برای رويدادی که هيچ تاثيری بر جامعه خودش نداشته صحبت نکنيم ... راضی کننده بود ؟؟!

ali said...

مبارک ها بعد از سيزده روز!

پدرام said...

سلام...ممنونم از لطفتان...اميدوارم شما هم سال خوبی در پيش داشته باشيد...

پر said...

تقدس و تقدير و مبارکی و شور وشادی با دستان ما و خدايمان رقم می خورند ! ظاهرا او شور و شادی را رقم زده ادامه با شماست ! سال خوبی داشته باشيد .

لاله said...

سلام ... ببخشيد کسی خونه نيست ؟ !

داوود said...

سلام آهو غزالانه در وجود آدمها خرام ميکنی؟ بعدها سری بزن کميبگو دلتنگم و تشنه حرفهای تو

یوسف said...

سلام . تو ایام نو ، بلاگت رو نونوار نمی کنی ؟ به باکست هم نظری بیانداز .. پایدار باشی .. همیشه

يوسف said...

سلام . شايد حق با تو باشه ! گاهی ننوشتن بهتر از دادن خبرهای داغيه که از شدت داغيش بوی سوختنش بلنده .. بقول شاعر : « گاهی سکوت گویاتر از تکلم و فریاد است و گاهی نبودن بهترين دليل حضور و بودن .. .. »

Free counter and web stats