May 27, 2004


پروانه ي بينوا چند روزي مي شد كه افتاده بود پايين پايه ي ميز منشي.چند بار از جلويش رد شدم و هر دفعه تا وسوسه مي شدم كه برش دارم يادم مي افتاد كه مرده و ديگر فرقي نمي كند كه آنجا بماند يا نه.امروز كه از كنارش رد شدم با نوك انگشتانم برش داشتم.خشك خشك شده بود.از پنجره طبقه دوم انداختمش توي هواي آزاد.با نسيم بهاري توي هوا چرخ خورد و چرخ خورد.فكر كردم اين پروانه با آن جثه كوچكش كاري مي كرده كه ما انسانها هنوز در حسرتش هستيم.پرواز.حالا هم كه نوبت آخرين ماموريتش است .. آرام آمد پايين و خيلي سبك افتاد روي موزاييك هاي كف كوچه و به فاصله پنج ثانيه رهگذري رد شد و پايش را گذاشت روي پروانه.فكر كردم الان است كه صداي خورد شدن پروانه خشك شده را كنار گوشم بشنوم ..


پروانه برگشت به طبيعت.خاك شد.


پروانه زندگي شد.


 


 

10 comments:

مارمولک said...

خيلی وقته به اينجا سر نزدم، دلم برای نوشته های فوق العاده قشنگش تنگ شده بود... :)

مهدي said...

جالب بود به ما هم سر بزن

يوسف said...

عاقبت خاک گل کوزه گران خواهيم شد ..

maryam said...

نمی دانم پس از مرگم چه خواهد شد.نمی خواهم بدانم کوزه کر از خاک اندامم چه خواهد ساخت؟

. said...

بپايان تا رسد يک شمع صد پروانه ميسوزد...
سلام : وقتی پروانه را زندگی نوشتی نتوانستم سرسری بگذرم وپيش خود انديشيدم که ای کاش هنگاميکه قطار ذهن آهو از روی پلهای زندگی ميگذشت تا اين ياد داشت را بنويسد من بودم وحالتش را ميديدم و بعد اين نوشته را رنگ ميزدم .
برايت شادکامی آرزو ميکنم واين شعر که :
گريه شمع از برای مردن پروانه نيست ...صبح نزديک است در فکر شب تار خود است .

کسری said...

هر شب در آرزوی تو پرواز میکنم ..

پروانه خیال تو پر میدهد به من ..


ای نازنین غمزده ! هرگز به یاد ما ...

گریان مشو که باد، خبر میدهد به من ..

lale said...

سلام آهوی عزيز و قشنگم ... و فکرش رو بکن اگر به چرخه های زندگی معتقد باشی بايد به اين هم فکر می کردی که شايد اين پروانه زندگی قبلش يه زن بوده مث ما و زندگی بعدش قراره که ملکه ء‌مصر باشه حتمن ! ( راستی آهو جوم بابت تبريک ممنون - پير شدم دختر پير )

امیر کوچولو said...

سلام .....پرستو هم نمی ماند به یک شهر ....هجرتش از بی قراریست.....شاید زندگی ما انسانها هم یه جور هجرت باشه ....شاید در آینده جوری بشه که دیگه ما انسانها هم برای همدیگه ارزشی قایل نباشیم ....شاید روزی بیاد که جسد بی جان ما انسانها هم مثل این پروانه روی زمین بمونه و برای کسی مهم نباشه....شاید ما روهم مثل همین پروانه گوشه خیابون ول کنن تا به خاک برگردیم

نیلوفرآبی said...

سلام آهو جون عزيزم...

نیلوفرآبی said...

من خيلی خوشحالم که با تو آشنا شدم . خيلی

Free counter and web stats