May 27, 2004

امروز يكي با من حرفهايي زد كه كلي آرام شدم.مي گفت هميشه هم همه چيز آنطور كه ما مي خواهيم نمي شود.و اين تقصير ما نيست.مي گفت اگر مي خواستی اين كار را خودت بكني فقط بايد از سرمايه خودت مايه مي گذاشتي.نمي شود انتظار داشت كه يك كاسب بيايد سرمايه گذاري بكند و آبت باهاش توي يه جوب برود.حساب دو دو تا چهار تاي كاسب ها كمكي به تو براي راه انداختن اين دفتر نمي كند.اينها اين كاره نيستند.حوصله خاك خوردن توي اين كار را ندارند.عاشق كار نيستند.پس نتيجه اي برايت نخواهد داشت.حرفش را قبول داشتم.بعد از چند ماه دوندگي حالا ديگر به حرفهاي او رسيده ام.من از شركايي كه بدون آشنايي با كار مسافرتي فقط توقع سود آخر ماه داشتند استقبال نكردم.و تنهايي هم كه نمي شد اين كار را عملي كنم.خسته شده بودم.اما تجربه اي كسب كردم كه در شرايط ديگر هرگز كسب نمي كردم. خيلي طول كشيد. خيلي هم سخت بود. اما دارم كم كم اين را مي فهمم كه:


 


من روي زمين زندگي مي كنم. با آدمهاي زميني. قوانين زميني. و روابط زمينی ..


 


بس است ديگر بلند پروازي.


 


اين آدم گفت از زياد دويدن اين كفش آدم است كه پاره مي شود ... و چقدر اين حرفش با حال و روز چند وقت پيش من جور در ميامد.گاهي اوقات زمانش نيست.به زور هم كه نمي شود. ديگر تصميم گرفتم ولش كنم . بگذار بماند براي زماني كه وقتش آمده.تصميم دارم به دست زمانه بسپرم خودم را و براي كاري كه شدني نيست بيشتر از اين از جانم و اعصابم مايه نگذارم.مي خواهم بروم كلاس موسيقي.مي خواهم يك چيزي ياد بگيرم كه بدون نياز به هيچ كسي به آرامش برسم.يه آرامشي كه زميني نباشد.از جنس آدم ها نباشد. مي خواهم بنشينم ببينم دنيا برايم چه مي خواهد .. حالا من بعد از آن همه دويدن مي خواهم به سكون برسم.درسم را گرفتم.حالا مي خوام آرام بگيرم.مي خواهم با آرامش زندگي كنم.


 

7 comments:

آهو said...

هاله جان اگه فرصت داشتم شايد مي كردم.اما من الانشم دارم روزي ۸ ساعت كار مي كنم.اون ويار براي كار دوم بود !:)

. said...

وزش نسيم بردباری وشروع پرواز به ماوراء ترا به خنکای سکونی خواهد برد که از جنس زمينی نيستند ، در مسير لختی دستت را در دستان رابعه بگذار .
                      ( قدمهایت سبکتر )

پر said...

انشاالله زندگی بخواهد . درس بزرگی خواهد بود آرامش ! و بزرگتر ادامه آرامش !

پدر said...

سلام.
تجربه گرون و با ارزشی بود.. موافقی؟

روبي said...

.....چون زمينی هستيم و انسان آرامشون هم زمينيه ....يه به لحظه‌ای بنده.......و به اتفاقی

kasra said...

راست گفتي,شبنم دل را چه باك..
از سياهي ها و پستي هاي خاك..
راست گفتي ,آسمان جاي دل است..
پر كشيدن زين حوالي مشكل است.!

خنگ خدا said...

چه خوب که می‌خوای بری کلاس موسيقی. فکر می‌کنم نواختن موسيقی برای بدست آوردن آرامش کمک بزرگی باشه.
شاد باشی

Free counter and web stats